O mnie
mgr Agnieszka Kimsza - pedagog, psychoterapeuta, certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień (nr certyfikatu PARPA 754)
Wykształcenie i ukończone szkolenia zawodowe:
1999 - 2004 studia wyższe, uzyskanie dyplomu mgr pedagogiki Uniwersytetu w Białymstoku:
- studia zawodowe w zakresie pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej z resocjalizacją
- studia na kierunku pedagogika ogólna
2016 - 2019 3-letni Kurs Intensywnej Krótkoterminowej Terapii Psychodynamicznej "Core Training ISTDP" (Laboratorium Psychoedukacji)
2011 - 2016 Psychoanalityczne Seminarium Superwizyjno-Teoretyczne
2011 - 2015 "Podyplomowy Kurs Psychoterapii” (Polski Instytut Ericksonowski)
2010 przygotowanie do pracy z problemem przemocy w rodzinie: "Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie" (Instytut Psychologii Zdrowia)
2007 - 2008 cykl szkoleniowy zakończony uzyskaniem certyfikatu specjalisty psychoterapii uzależnień Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych:
- „Studium Pomocy Psychologicznej” (Instytut Psychologii Zdrowia)
- „Studium Terapii Uzależnień” (Instytut Psychologii Zdrowia)
- staż szkoleniowy w Ośrodku Terapii Uzależnienia i Współuzależnienia w Tarnowie
- superwizja szkoleniowa.
2007 przygotowanie do pracy z Dorosłymi Dziećmi Alkoholików: „Program psychoterapii DDA w podejściu psychoterapii integracyjnej” (Instytut Psychologii Zdrowia)
2006 - 2007 nauka specyfiki terapii indywidualnej, grupowej, rodzinnej oraz prowadzenia społeczności terapeutycznej: „Studium Metod Psychokorekcyjnych” (Towarzystwo Psychoprofilaktyczne)
2006 przygotowanie do diagnozy problemowej i pracy korekcyjnej z dzieckiem i rodziną: „Konstruowanie i realizacja indywidualnych planów pracy z dzieckiem i rodziną w warunkach instytucji opiekuńczo – wychowawczej oraz organizowania rodzinnej opieki zastępczej” (Towarzystwo „Nasz Dom)
2005 szkolenie w pracy terapeutycznej z młodzieżą uzależnioną od alkoholu i narkotyków: „Trening Umiejętności Kontroli zachowań związanych z Alkoholem i Narkotykami” (Profilaktyczno – Rozwojowy Ośrodek Młodzieżowy w Łodzi)
2005 szkolenie w zakresie pracy grupowej z rodzicami młodzieży trudnej: „Program Wspierania Rodziny” (Psycholodzy, trenerzy IPZ i PTP)
2004 szkolenie przygotowujące do prowadzenia zajęć wychowawczych z młodzieżą szkolną: „Profilaktyka szkolna w zakresie zachowań ryzykownych młodzieży” (Młodzieżowy Ośrodek Terapii i Readaptacji „Etap”)
2001 - 2002 szkolenie w pracy z informacją zwrotną, oraz nauka konstruowania pełnej diagnozy i kierunków zindywidualizowanej pomocy osobom wykluczonym społecznie: „Studium Profilaktyki Uzależnień” (Towarzystwo Psychoprofilaktyczne)
2000 przygotowanie do pracy psychoedukacyjnej z młodzieżą: „Szkolenie w zakresie umiejętności prowadzenia programów profilaktycznych dla osób zagrożonych uzależnieniem” (Młodzieżowy Ośrodek Terapii i Readaptacji „Etap”)
1999 szkolenie z metod skutecznej komunikacji: „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców: Jak mówić żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły?” (Podlaska Szkoła Rodziców i Wychowawców)
1999 - 2000 przygotowanie do prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży: „Studium Socjoterapii i Profilaktyki Uzależnień” (Ośrodek Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA)
Doświadczenie zawodowe:
W latach 1998 - 2006 praca z rodzinami, młodzieżą i dorosłymi . Prowadzenie programów profilaktycznych dla młodzieży w szkołach. Realizacja autorskiego programu środowiskowej pracy z młodzieżą wykluczoną społecznie. Ponadto, wieloletnie doświadczenie prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych dla młodzieży, szkoleń i grup wsparcia dla rodziców.
0d 2006 r praca terapeutyczna z osobami uzależnionymi do alkoholu, współuzależnionymi, z problemem przemocy, Dorosłymi Dziećmi Alkoholików oraz z osobami borykającymi się z innymi trudnościami życiowymi . W latach 2006 – 2010 prowadzenie grup treningowo - wsparciowych, oraz od roku 2008 konsultacje i indywidualna praca psychoterapeutyczna.
Od 2010 do chwili obecnej prywatna praktyka terapeutyczna w Gabinecie Terapii „Inspire”
Posiadam także doświadczenie prowadzenia wielu szkoleń związanych z pracą z osobami uzależnionymi dla GKRPA, nauczycieli i pedagogów szkolnych, treningów, warsztatów, grup rozwoju osobistego oraz pracy edukacyjnej ze studentami.